Gdy tylko pojawiły się pierwsze okulary VR, możliwość sterowania ograniczała się głównie do wykorzystania wzroku. Polegało to na skierowaniu spojrzenia na dany element i czekaniu, aż załaduje się interakcja.
Aplikacja "Bezpieczeństwo na drodze" stworzona dla starszej technologii SAMSUNG Gear VR bez kontrolerów, co ogranicza jej interaktywność w porównaniu z nowszymi rozwiązaniami VR
Następnym przełomem były okulary Oculus Go, wprowadzające kontrolery, ale pojawiały się również pewne problemy. Na szkoleniach firm korzystających z tego typu rozwiązania znaczącą część czasu poświęcano na naukę obsługi kontrolera, co ograniczało dostępną ilość czasu na główne treści szkolenia w wirtualnej rzeczywistości.
Aplikacja stworzona na urządzenie oculus go z jednym kontrolerem.
Aż w końcu pojawiły się okulary Oculus Quest, wyposażone w dwa kontrolery, co wiązało się z dwukrotnie większą liczbą potencjalnych problemów. Jednakże, już po 6 miesiącach od wprowadzenia tych okularów na rynek, wprowadzono funkcję wykrywania dłoni, chociaż jej działanie było początkowo dość słabe. Pomimo tego, nasza firma postanowiła zaprzestać projektowania gier opartych na tradycyjnych kontrolerach (pady).
W firmowych szkoleniach zazwyczaj poświęca się jedynie niewielki procent czasu pracy na szkolenia w ogóle, co jest zrozumiałe ze względu na konieczność generowania zysków przez firmę. Mając na względzie tę niewielką ilość czasu, nasza firma skoncentrowała się na skróceniu czasu wejścia w doświadczenie wirtualnej rzeczywistości, aby osiągnąć realistyczne wrażenia związane z chwytaniem i interakcją, zbliżone do tych, które mamy w codziennym życiu, używając naszych własnych dłoni."
Aktualnie wykorzystujemy hand tracking 2.0 - najnowszą technologię chwytania obiektów. Nasze szkolenia są stworzone dla zwykłych ludzi, nie tylko dla graczy. Dlatego obsługa musi być intuicyjna i prosta, aby była przystępna dla całego przekroju społeczeństwa, w tym także dla osób, które nie używają technologii na co dzień
Obecnie implementujemy technologię śledzenia ruchów dłoni, Handtracking 2.2, we wszystkich naszych aplikacjach szkoleniowych. Technologia ta osiąga teraz taką samą szybkość reagowania na ruchy jak tradycyjne kontrolery. Zatem, odpowiadając na często zadawane pytanie: co jest lepsze - granie za pomocą dłoni czy kontrolerów, do tej pory moja odpowiedź brzmiała: to zależy.
Jeżeli weźmiemy pod uwagę obsługę, nie musimy nauczać uczestników szkolenia jak używać ich własnych dłoni, w przeciwnym razie - kontrolery wymagają pewnej nauki.
Patrząc z perspektywy technicznej, prędkość wykrywania ruchów dłoni była znacznie niższa niż w przypadku kontrolerów.
Ale to już przeszłość !!! Teraz, z pełnym przekonaniem, mogę stwierdzić, że zdecydowanie lepiej wybrać szkolenie zaprojektowane z wykorzystaniem Handtracking 2.2.
I to nie koniec naszych starań dotyczących rozwoju technologii śledzenia ruchów dłoni. We wszystkich naszych aplikacjach można znaleźć tę technologię. Wszystko, co musimy zrobić, to aktywować funkcję śledzenia dłoni w okularach.
Aby zachęcić Państwa do uruchomienia funkcji Handtracking, chciałbym przytoczyć następujące stwierdzenie: "Nam zajęło to 7 lat, Tobie zajmie to zaledwie 7 minut. Uruchom funkcję wykrywania ruchów dłoni."
Poniżej udostępniamy film, który pokazuje, jak to zrobić na okularach.
Comments